Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Nu är jag MAMMA!




Nyfödda

Hallå där! Nu har jag blivit mamma.


Jag sov lugnt hela natten, bäddade bara lite grann men sov mest. I morse kändes det lite konstigt igen. Matte pratade med mig och det kändes bra. Hon var i samma rum hela tiden.


Se men inte röra!

Där var också mattarnas fyra whippettjejer och dom var väldigt nyfikna. Dom kände att något annorlunda var på gång. Ingen av dom har haft valpar så dom kunde inte berätta för mig.


10.45 fick jag lite magknip och då kom den första valpen, en tik med ganska mycket tecken och bred krage runt om halsen.


Tik nr 2 nyfödd

10.50 kom tik nummer två, mycket vitt på kroppen med tecknat huvud och "spot".


Tre nyfödda

11.05 kom en pojke. Han är också mycket vit på kroppen.

11.40 kom till sist en tik till, ganska mycket tecken på kroppen med bred krage på höger sida och smal krage på vänster.



Matte tar ut mig för att jag ska få kissa och sedan snabbt in igen.


Trött och belåten nybliven mamma!

Nu ska jag få vila en stund och sedan ska matte bädda med en mjuk bädd. Tidningarna var bra att ha när jag bäddade och valpade, men sedan är det dags för en mysigare bädd.


Pilutta er! Jag var inte alls klar. Matte var tveksam, men jag knep till hon började laga mat, då....
17.25 kom en tik till, en ljus tik med mörkt huvud och "spot"


Renbäddat efter valpningen – skönt!

Slutresultat: f.n 1+4, men osvuret är bäst. Vi får se imorgon.

 
 
Maria

Maria

28 januari 2008 19:44

Mmmmm-dom ser ljuvliga ut.
Vad du är duktig, Lojsan!!!
Du är lite "full i troll" som lurar matte vid 4 stycken - men smart var du !!!
Vad snopen hon måste ha blivit när 4 plötsligt blev 5........L*)

Ha det gott med dom små!!

http://www.hassesreklam.com/index2.htm

 
Ingen bild

Kent

29 januari 2008 11:51

Roligt att allt ser ut att ha gått bra.Bra att det blev fyra tikar tycker vi.Ser fram
emot fler bilder på valparna.
Kent,Eva och Camilla i Malmberget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

I morse var husse en riktig SVIKARE! Han gick till skogs och tog bara Märta med sig. Usch på honom! Han skyllde på att jag inte såg så pigg ut, hm... Fast hur pigg är han själv när han äter för mycket!? Matte bjöd på färska älgben igår och vi var ...


För en tid sedan kom denna hälsning från min duktiga dotter Sissi, genom hennes husse Kent.    Sissi med nyskjuten tjädertupp efter ett bra skallarbete   LOJSAN ...

  I lördags var min son Simba på utställning i Piteå. Det var Södra Norrbottens Kennelklubbs internationella utställning. Simba fick den här kritiken: Stram unghund m fint huvud härligt pigment mkt bra front ben o tassar ännu lite tunn i kroppen goda...

  Lilla Sissi i Malmberget har varit på skidutflykt i Sjaunja idag långfredag. Lyckans ost!     GLAD PÅSK! önskar en avundsjuk mamma LOJSAN som har varit på sin dagliga skogspromenad, men i koppel! för det finns så mycket hare i vår promenadskog ;-(...

  Huvudstudie av Märta 18 februari 2009   Vi mår alla bra, men vi tycker inte att vi har så mycket att berätta...   LOJSAN ...

Ovido - Quiz & Flashcards